Blogia
A Enrestida, diya par d'atro

As fiestas d’o lugar pero con o lugar.

As fiestas d’o lugar pero con o lugar.

Herritxarran Andramaxak.(Los Andramaris para los del pueblo).

Dentro d’o nuestro chicot bloq ebanos dezidiu incluyir un alpartau an que no nomás se podesen escribir articlos d’opinión u de politica como tal. Ye un alpartau en que escribir as borinas y puestos que imos bisitando en as nuestras bacanzas u biaches de cabo semana, biaches en que conoxer a reyalidat d’atros lugars y pueblos.

Ista begada belunos d’os miembros de A Enrestida fuemos a pasar as fiestas de Ondarroa (Bizkaia), no yera la primera begada que i yeranos y como siempre nos ne trayemos un buen lametón de luita sozial y rebindicatiba d’uno d’os lugars más euskalduns y combatibos d’Euskal Herria.

A situazión d’o conzello d’iste poliu lugar d’as costa de Bizkaia yera mayoría ta os conzelleros de Batasuna en as zagueras elezions, cosa que cambió fa 3 años cuan por meyo d’a lei de partius s’ilegalizó a ista formazión. A situazión d’o conzello cambió de raso cuan se tornón a repartir os puestos de conzelleros y o siguién partiu más botau, PNV, pasó a tener en as suyas mans o conzello. O lugar se puede beyer pleno de cartels an que os coleutibos chobenils claman "Lapurrak (ladrones)" a toz ixos conzelleros, incluyiu o PP que nunca antis no eba teniu representazión en o lugar, que han conseguiu o suyo puesto dimpués d’a Lei de Partius.

Dende que a color d’o conzello cambio toz os recursos que iban destinaus ta la chobenalla, fiestas, y demás… dixón de ir-ie y as fiestas d’o lugar, an que toda la chobentú i son implicaus, se beye que no les fa mica goyo a o nuebo conzello: o retallo presupuestario ta os conziertos, a manca de fazilidaz en as istalazions d’o conzello y mesmo a escoscadura d’a plaza an que son as "txoznas" ebidenzian tot isto.

Ta que a chen d’o lugar sabese lo que i yera pasando se creyó una plataforma informadera y alternatiba a las fiestas de "Andramaxak" en que son implicau toz os coleutibos de chobentut, pescadors, esportibos, culturals,… que quereban unas fiestas ta o lugar. Asinas ellos mesmos creyón o suyo programa de fiestas, cartels distribuyius por toda la redolada, conziertos,…. tamién cal adibir-ie o diya d’os chobens que se biene zelebrando dende fa bels años y que ye nomás organizau y finanziau por os coleutibos. Iste diya se distribuyón pañuelos, chambretas,… y material rebindicatibo antimás de chilos y cantas en a "kalejira" prebia a la chenta que ha feito que o lugar se torne en un puesto rebindicatibo ta recuperar as suyas fiestas, con o lema "Herritxarran Andramaxak". De seguras que poco tiempo tornarán a recuperar-las, tanimientres a nusatros nomás nos queda felizitar istas aizions que por desgrazia somos abezaus a padezer-las en os lugars y ziudaz d’Aragón. Aquí encara no tenemos a fuerza y o refirme sozial ta que se faiga sentir dende os conzellos u a resta d’a poblazión, beyer como os biellos d’o lugar se mercaban os pañuelos u as chambretas rebindicatibas ye un feito al que por agora no podemos aspirar en Aragón.

0 comentarios